Naše stránky používají soubory cookies. Používáním těchto stránek souhlasíte s ukládáním cookies na vaše zařízení a s jejich využíváním. Souhlasím

Trend  -  Hi-Tech

BMW Innovation Days 2017 – Konektivita a digitální služby

 BMW Innovation Days 2017 – Konektivita a digitální služby
 BMW Innovation Days 2017 – Konektivita a digitální služby
 BMW Innovation Days 2017 – Konektivita a digitální služby
 BMW Innovation Days 2017 – Konektivita a digitální služby
 BMW Innovation Days 2017 – Konektivita a digitální služby
 BMW Innovation Days 2017 – Konektivita a digitální služby
 BMW Innovation Days 2017 – Konektivita a digitální služby
 BMW Innovation Days 2017 – Konektivita a digitální služby
 BMW Innovation Days 2017 – Konektivita a digitální služby
 BMW Innovation Days 2017 – Konektivita a digitální služby
 BMW Innovation Days 2017 – Konektivita a digitální služby
 BMW Innovation Days 2017 – Konektivita a digitální služby
 BMW Innovation Days 2017 – Konektivita a digitální služby
 BMW Innovation Days 2017 – Konektivita a digitální služby
 BMW Innovation Days 2017 – Konektivita a digitální služby
 BMW Innovation Days 2017 – Konektivita a digitální služby
 BMW Innovation Days 2017 – Konektivita a digitální služby
 BMW Innovation Days 2017 – Konektivita a digitální služby
 BMW Innovation Days 2017 – Konektivita a digitální služby
 BMW Innovation Days 2017 – Konektivita a digitální služby
 BMW Innovation Days 2017 – Konektivita a digitální služby
 BMW Innovation Days 2017 – Konektivita a digitální služby
 BMW Innovation Days 2017 – Konektivita a digitální služby
 BMW Innovation Days 2017 – Konektivita a digitální služby
 BMW Innovation Days 2017 – Konektivita a digitální služby
 BMW Innovation Days 2017 – Konektivita a digitální služby
 BMW Innovation Days 2017 – Konektivita a digitální služby
 BMW Innovation Days 2017 – Konektivita a digitální služby
 BMW Innovation Days 2017 – Konektivita a digitální služby
 BMW Innovation Days 2017 – Konektivita a digitální služby
 BMW Innovation Days 2017 – Konektivita a digitální služby
 BMW Innovation Days 2017 – Konektivita a digitální služby
 BMW Innovation Days 2017 – Konektivita a digitální služby
 BMW Innovation Days 2017 – Konektivita a digitální služby
 BMW Innovation Days 2017 – Konektivita a digitální služby
 BMW Innovation Days 2017 – Konektivita a digitální služby
 BMW Innovation Days 2017 – Konektivita a digitální služby
 BMW Innovation Days 2017 – Konektivita a digitální služby
 BMW Innovation Days 2017 – Konektivita a digitální služby

Konektivita a digitální služby představuje současné možnosti v oblasti integrace automobilů do zákazníkova digitálního světa a k předvedení nejnovějšíh stupně vývoje, kterého společnost v tomto oboru dosáhla...

• V kontextu digitalizace je konektivita klíčovým pilířem strategie BMW Group pro budoucnost, nazvané NUMBER ONE > NEXT. • 8,5 milionu vozů BMW Group po celém světě již využívá funkcí konektivity díky BMW ConnectedDrive. • Představení BMW Connected v březnu 2016 znamenalo začátek nové éry. V současnosti je tento systém dostupný ve 29 zemích a v 18 jazycích.

• 13 aktualizací pro iOS a pět pro Android umožňuje integraci pěti ovládacích prvků: chytrých telefonů iOS a Android, Apple Watch, Samsung Gear a Amazon Echo. • MINI Connected bylo představeno v listopadu 2016 a od té doby je k dispozici na 33 trzích. • V červnu 2017 BMW Connected poprvé dosáhlo milionu uživatelů po celém světě. • Představení nových služeb v červenci 2017: Nová výbava „BMW Connected+“ zlepšuje digitální zážitek řidičů BMW prostřednictvím širokých možností personalizace a ještě těsnějšího propojení s vozidlem. • Čtyři technologické vývojové kanceláře v Šanghaji, Tokiu, Mountain View a Chicagu udržují BMW Group v centru dění, pomáhají vyvíjet nové technologie a aplikovat místní trendy i globální řešení.

• Tým v Chicagu se specializuje na průběžný vývoj software pro digitální služby. Tvoří ho 150 expertů 20 národností. • Další rozšíření možností volby pro pracovní funkce ve vozidle. Vedle Microsoft Exchange bude na palubě všech vozidel BMW od podzimu 2017 k dispozici také aplikace Skype, která umožňuje snadnou účast na Skype schůzkách při jízdě automobilem.

2. BMW Connected – Již od roku 2016 posouváme konektivitu na novou úroveň. Personalizované služby jako součást digitálního životního stylu.

Nejenže je digitalizace základním prvkem strategie BMW Group pro budoucnost, nazvané NUMBER ONE > NEXT, ale představuje také odrazový můstek pro plán vyvinout se z automobilky a poskytovatele služeb v technologickou společnost nabízející prémiovou mobilitu a služby. Společnost v tomto ohledu vidí jako klíčová čtyři základní témata, shrnutá pod zkratku ACES: Automated (automatizované), Connected (propojené), Electrified (elektrifikované) a Shared (sdílené). Díky standardně dodávaným vestavěným SIM kartám a různým produktům BMW ConnectedDrive je již dnes přibližně 8,5 milionu vozů BMW Group po celém světě „připojeno“. A toto množství každým dnem narůstá. BMW Group již mnoho let pod hlavičkou BMW ConnectedDrive buduje portfolio inovativních funkcí navržených tak, aby inteligentně propojily řidiče, vozidlo a okolní svět. Toto označení je synonymem pro moderní koncepty a technologie uvnitř vozidla a kolem něj, které využívají konektivitu pro maximalizaci užitku pro zákazníky.

Nová éra konektivity: BMW Connected.

Rok 2016 představoval v evoluci BMW ConnectedDrive významný milník. Uvedení BMW Connected na trh USA v březnu toho roku a následně v srpnu do Evropy představovalo změnu paradigmatu ze strategického i technologického hlediska. Zatímco funkce BMW ConnectedDrive byly v minulosti primárně spojeny s vozidlem, BMW Connected nyní využívá několika ovládacích bodů jako platformy, na níž se shromažďují informace a funkce související s každodenní dopravou. Tím umožňují řidiči ovlivňovat a užívat si mobilitu ještě předtím, než vůbec nastoupí do svého vozu. BMW Connected bylo tedy prvním krokem na cestě k plně propojenému světu, v němž se automobil stává chytrým zařízením; inteligentně propojeným, těsně integrovaným a perfektně sladěným s individuálními potřebami a kontextem požadavků každého jednotlivého uživatele. Již první verze BMW Connected byla schopná kromě jiného kombinovat informace spojené s mobilitou, jako jsou adresy a časy schůzek z kalendáře v chytrém telefonu, a upozornit řidiče na ideální čas odjezdu, vypočítaný s využitím dopravních informací získaných v reálném čase tak, aby dorazil na schůzku přesně včas. BMW Connected je také užitečné pro exportování míst a bodů zájmu z jiných aplikací, jejich uložení jako destinace spolu s požadovaným časem příjezdu a jejich hladké přenesení do navigačního systému BMW. K tomu všemu stačí jen pár kliknutí. V případě hybridních modelů a modelů BMW i je také možné získat relevantní data (jako je dojezd vozu nebo úroveň nabití baterie) na dálku prostřednictvím BMW Connected, ještě než se vyrazí na cestu. Řidič tak může na základě těchto údajů naplánovat svoji cestu. Další aktualizace, představené do poloviny roku 2017, umožnily také integraci zařízení Android, chytrých hodinek Samsung Gear S3 i Apple Watch a digitálního osobního asistenta Amazon Echo. Nová verze MINI Connected byla představena v listopadu 2016, těsně před příchodem BMW Connected do Číny, pro jejíž trh byla připravena speciální verze, odladěná podle specifických požadavků čínských zákazníků. Za pouhých 12 měsíců bylo BMW Connected – včetně jeho stále pokročilejší integrace ve voze a řady nových služeb – představeno na 29 trzích, kde nyní úspěšně přetváří zážitky z mobility uvnitř vozů BMW i mimo ně. V červnu 2017 již počet uživatelů BMW Connected překročil hranici jednoho milionu.

Flexibilní rozhraní: Open Mobility Cloud. 

Umožnit poskytování personalizovaných služeb BMW Connected napříč platformami je možné díky Open Mobility Cloud. Tato flexibilní architektura vychází z integrovaných nástrojů a technologií, které poskytují Microsoft Cloud a datová platforma Azure. Tento výkonný systém je schopný zpracovávat data a informace z celé řady různých zdrojů a zpřístupnit je pro další použití. Open Mobility Cloud také nabízí dalekosáhlé schopnosti, pokud jde o strojové učení a analýzu dat. Při každém použití systém o něco lépe poznává svého uživatele a může vytvářet přesnější predikce. Tím pokládá základ pro vysokou úroveň personalizace a kontextové orientace, kterou nabízejí jednotlivé služby. Díky flexibilitě platformy bude možné postupně integrovat a přidávat nové styčné body, například v podobě nových zařízení, spolu s novými partnerskými službami.

BMW ID: přenosný digitální zákaznický profil je branou do digitálních služeb. 

Platforma BMW Connected je zcela zásadní pro budoucí směřování BMW Group. Existuje celá řada způsobů, jimiž mohou zákazníci těžit z vysoce personalizované, inteligentní konektivity mezi jejich vozidlem a digitálním světem, které nejsou omezeny jen na rychle se rozvíjející oblast autonomního řízení. Přenosný, digitální profil zákazníka – BMW ID – tu hraje klíčovou roli. Tento profil bude základem k provázání připojeného vozidla senzákazníkovým digitálním světem. Sestává z obsáhlého profilu nezávislého na vozidle, který uživatel vždy nosí ve svém zařízení a možňuje přenést ho do kteréhokoliv BMW. Obsahuje všechny základní informace, jako jsou například osobní nastavení vozidla, zákazníkovy oblíbené kancelářské a zábavní služby nebo vzorce jeho chování souvisejícího s osobní dopravou. To vše se tímto způsobem automaticky zpřístupní v dalším vozidle, které řidič používá, a poskytuje tak vysoce personalizovaný zážitek z mobility. Tento profil, a tedy i platforma, se učí s každým použitím, může se tak stát více a více přizpůsobeným zákazníkovi, jeho preferencím, požadavkům a zvyklostem.

Personalizované digitální služby: zaměření na uživatele.

Portfolio služeb BMW bude rozděleno do čtyř segmentů, jež řeší různé požadavky zákazníků: služby spojené s vozidlem (My Car), služby spojené se životním stylem (My Life), služby spojené se samotnou cestou (My Journey) a integrace digitálních asistentů (My Assistant). Služby spojené s vozidlem již dnes zahrnují celou řadu funkcí, jako je ovládání automatické klimatizace prostřednictvím chytrého telefonu nebo obsluha funkce 3D pohledu na zaparkovaný vůz z domova či kanceláře. Mezi služby spojené s vozidlem patří i připomínky příští servisní prohlídky a individuální finanční služby (v současnosti jen na britském trhu, další budou následovat). Personalizované nastavení vozidla, jemuž se každý vůz automaticky přizpůsobí, bude v budoucnu také tvořit další součást těchto služeb. Služby spojené s mobilitou umožňují uživateli dostat se z místa A do místa B tak rychle, jak jen to je možné, a s minimálním stresem – a to nejen vozem. Součástí těchto služeb jsou důležité informace, jako třeba notifikace „času vyrazit“ odesílaná na chytré telefony, a inteligentní produkty mobility, jako je navigace od zaparkovaného vozu ke zvolenému bodu setkání a možnosti parkování/dobíjení. Služby spojené s životním stylem zahrnují zapojení vozidla do digitálního života zákazníka, jako je například automatická a přímočará integrace služeb třetích stran (zábava, zprávy, hudba). A konečně, zahrnutí digitálních asistentů ze zákazníkova každodenního prostředí rozšiřuje rozsah nabízených služeb, jako jsou již známé služby Concierge Services.

BMW Connected jsou vždy aktuální, bez ohledu na vozidlo.

Protože tyto služby nejsou zabudovány do vozidla v hardwarové podobě, ale jsou navrženy jako digitální služby pro různá zařízení, zvyšuje každá

aktualizace aplikace prostřednictvím uživatelova chytrého telefonu i funkčnost BMW Connected. Zároveň s novými funkcemi tu jsou rovněž aktualizace existujících služeb vylepšených v reakci na zpětnou vazbu. Výsledkem je to, že má zákazník rychlejší přístup k dalším inovacích.

3. Nové: BMW Connected+. Rozšíření těsné integrace s vozidlem.

Na začátku roku 2017 využilo BMW svoji čerstvě představenou řadu 5 a službu BMW Connected Onboard, jež v tomto novém modelu debutovala, jako ukázku potenciálu, který digitální služby nabízejí v oblasti personalizace. Reprezentuje velký krok směrem k našemu cíli, jímž je celkový digitální profil zákazníka, přinášející personalizovaný zážitek z mobility fungující nejen v zákazníkově vlastním BMW, ale i v ostatních modelech značky. Toto je pro BMW Group v rámci konektivity důležitým cílem. Na tomto základě bude postavena nová éra vysoce personalizovaných služeb, které BMW představilo v rámci BMW Innovation Days 2017 v podobě BMW Connected+. BMW Connected+ staví digitální most mezi chytrými telefony a automobily. Přináší další úroveň personalizace ve vozidle a integrace obsahu z chytrého telefonu prostřednictvím kontrolního displeje ve voze. Díky tomu je zobrazení a ovládání ve vozidle snazší než kdy předtím. Zároveň jsou představovány nové služby usnadňující individuální plánování mobility a pomáhající uživatelům najít svou cestu ve stále složitějším světě. Pro BMW Group je personalizace klíčem k tomu, jak zůstat sladěna s požadavky zákazníků a jak podpořit využívání chytrých telefonů, a to uvnitř vozidla i mimo něj.

Nové služby od BMW Connected+.

Send my Routes to Car (poslání vlastních tras do vozu): Plánování tras za pomoci chytrého telefonu je dnes snazší než kdy předtím. Poté, co je zadána destinace, BMW Connected+ zkontroluje, jestli má automobil dostatek paliva na cestu. Pokud ne, BMW Connected+ doporučí vhodnou zastávku k tankování, kterou může uživatel snadno přidat ke své trase, a tu následně přenést přímo do vozidla. Jakmile potom řidič nastoupí do vozu, jsou naplánované zastávky zobrazeny a trasa iniciována jediným kliknutím. Share Live Trip Status: S touto novou funkcí je otázka „Kdy dorazím?“ věcí minulosti. Aktuální pozice a odhadovaný čas příjezdu může řidič sdílet s obchodními partnery, přáteli či rodinou. Řidič může poslat link prostřednictvím SMS lidem vybraným ve funkci Share Live Trip Status na začátku cesty nebo v případě, že se na trase vyskytne zpoždění. Kliknutím na tento link se zobrazí aktuální poloha uživatele na mapě, spolu s časem příjezdu založeným na datech o provozu získaných v reálném čase (RTTI). Velkou výhodou je zde to, že každý dostane informace automaticky, a řidič se tak může soustředit na bezpečnou cestu. Existuje dokonce i možnost, aby ti, kdo na vás čekají, obdrželi další SMS aktualizace, pokud dojde k jakýmkoliv změnám v času příjezdu. Navigace Door-to-Door (z adresy na adresu): Najít parkovací místo na konci cesty nemusí ještě znamenat dojet do cíle. Funkce navigace z adresy na adresu je určena k tomu, aby navedla uživatele až skutečně do cílové adresy a následně i zpět k vozidlu. Jakmile je vůz zaparkován, řidič obdrží na displeji automobilu zprávu, že jeho chytrý telefon je nyní připraven poskytnout navigaci pro pokračování pěšky. Zároveň BMW Connected+ odešle push notifikaci na telefon, aby zahájil pěší navigaci. Pokud má řidič schůzku později v průběhu dne, může jej funkce „Time to Leave Notification“ (upozornění na čas kdy vyrazit), známá z BMW Connected, upozornit, kdy je správný čas vyrazit, aby přijel do cíle přesně na čas. Počítá i s časem potřebným na chůzi k BMW a umí zobrazit navigační informace na chytrém telefonu nebo hodinkách. Pokud má řidič schůzku později v průběhu dne, může jej funkce „Time to Leave Notification“ (upozornění na čas vyrazit), známá z BMW Connected, upozornit, kdy je správný čas vyrazit, aby dorazil do cíle přesně na čas. Počítá i s časem potřebným na chůzi k BMW a umí zobrazit navigační informace na chytrém telefonu nebo hodinkách. My Destinations (mé cíle): Tato funkce nabízí rychlý přístup z jakéhokoliv připojeného zařízení jak ke kontaktním informacím v adresáři uživatele, tak k posledním cílovým bodům uloženým v navigačním sytému. Toto inteligentní hledání destinací je propojeno s kontakty uživatele, takže volba příští destinace může být tak jednoduchá jako prosté zadání jména kontaktu a volba s ním spojené adresy. Díky BMW Connected Onboard mění BMW Connected+ uživatelův vůz v personalizované řídicí centrum digitální mobility. Jakmile je řidičův chytrý telefon propojen s vozidlem, lze ke zvoleným funkcím přistupovat prostřednictvím jeho kontrolního displeje.

4. Digitální business služby. Produktivnější cestování s Microsoft Exchange a Skype.

Integrace Microsoft Exchange a dostupnost Skype for Business (od podzimu 2017) nabízí klíč k vyšší produktivitě a flexibilitě na cestách. Tyto funkce také dovolují řidičům využívat jejich vůz jako mobilní kancelář, a ještě efektivněji tak využívat času stráveného na cestách. BMW je první automobilkou, která v interiéru automobilu nabízí bezpečný přístup k e-mailovým účtům prostřednictvím Microsoft Exchange. To znamená, že uživatelé již po cestě nemusí brát do ruky chytrý telefon, aby získali přístup a možnost editace e-mailů, záznamů v kalendáři a kontaktních údajů. Nové e-maily a změny schůzek mohou být zobrazeny přímo na kontrolním displeji ve voze. Uživatel pak může prostřednictvím hlasového ovládání i za jízdy diktovat e-maily a spravovat schůzky. Navíc tato funkce umožní řidiči importovat adresy ze záznamů o schůzkách přímo do navigačního systému automobilu.

Dieter May, Senior Viceprezident Digitálních produktů a služeb: „V rámci BMW Connected nabízíme širokou paletu digitálních služeb navržených tak, aby uživatelům pomáhaly s potřebami každodenní mobility uvnitř automobilu i mimo něj. Snažíme se neustále rozšiřovat a zlepšovat zážitky uživatele spojené se všemi ohledy jejich mobility. Integrace funkcí zlepšujících produktivitu za jízdy, jako je Exchange a Skype for Business, stejně jako personalizované kontextové služby pomohou zákazníkům s každodenní prací a plánováním během času stráveného na cestách.“

Od podzimu 2017 si budou řidiči BMW moci užívat rovněž výhod unifikovaného komunikačního řešení Skype for Business od společnosti Microsoft. I tato služba je plně integrována do automobilu a ovládána prostřednictvím systému iDrive. Příchozí Skype hovory jsou automaticky identifikovány a zobrazeny na kontrolním displeji. Aby se mohl uživatel Skype hovoru zúčastnit, stačí jednoduše zmáčknout ovladač iDrive. „Pro mnoho dnešních řidičů je čas strávený v automobilu stejnou měrou o tom, co v něm můžete dělat, stejně jako o tom, kam můžete jet,“ říká Peggy Johnsonová, výkonná viceprezidentka sekce Business Development společnosti Microsoft. „Naším cílem je změnit to, co znamená být produktivní na cestách. Jsme nadšeni, že můžeme spolu s BMW pracovat na tom, abychom jejich zákazníkům pomohli na maximum využít jejich času stráveného za volantem. Využitím Skype for Business a našich 100 milionů uživatelů měsíčně komerční aplikace Office 365 může BMW zacílit na rozsáhlou cílovou skupinu profesionálů. Ti nyní mohou využít nástrojů, které zvyšují jejich produktivitu ve voze, a vytvářejí tak bezpečnější a kreativnější zážitky za volantem.“

5. BMW Technology Office Chicago. Epicentrum vývoje BMW Connected.

BMW Group provozuje čtyři technologické kanceláře (Tech Offices) v různých zemích. Úkolem těchto pracovišť je aktivně utvářet podobu stále se měnícího digitálního světa. Vedle ředitelství BMW v Mnichově to jsou kanceláře v Šanghaji, Tokiu, Mountain View a Chicagu. V BMW Technology Office Chicago pracují především specialisté na software, kteří pomáhají navrhovat budoucnost digitálních služeb BMW Group a spolupracují při tom s týmy v Mnichově na řešeních pro digitální budoucnost. Tato pobočka byla otevřena v roce 2014 a dnes v ní pracuje 150 zaměstnanců z více než 20 zemí. Dynamická struktura pracovního prostředí spolu s myšlenkovým nastavením mladé společnosti představují ideální prostředí, v němž lze vyvíjet mobilní zážitky zítřka, které budou sahat dále za hranice ježdění jako takového.

Chicago jako obchodní základna.

Chicago je magnetem pro mladé a vysoce kvalifikované softwarové vývojáře. Toto dříve industriální město se změnilo v supermoderní technologickou základnu. Pracovní místa v technologickém sektoru nabízí i okolí Chicaga, což z města dělá oblíbenou lokaci jak mezi vývojáři, tak podnikateli. Není bez důvodu, že si jej za své sídlo zvolila celá řada velkých internetových firem a renomovaných startupů. Ty mohou těžit i z přítomnosti vynikajících univerzit v této oblasti.

Pracovní metody a týmy.

Nad rámec čistého vývoje software převzal BMW Tech Office Chicago také primární roli „tahouna“ inovací. Týmy zaměřené na produktový management, marketing, vývoj software, design rozhraní, provoz a analýzu spolu pracují ruku v ruce. Produktový tým sleduje nejnovější trendy vývoje a přemýšlí, jak je aplikovat v automobilovém kontextu. Při tom se vývojáři soustředí na touhy a požadavky, které bude majitel BMW klást na svůj vůz, zvláště s ohledem na budoucnost. Výsledné koncepty jsou potom ověřeny marketingovým a zákaznickým výzkumem v blízké kooperaci s vedením BMW.

Designový tým pracuje na tom, aby bylo rozhraní BMW Connected tak uživatelsky příjemné, jak to je jen možné. Navíc využívá celou řadu analytických nástrojů, jež pomáhají lépe pochopit chování zákazníka při používání automobilu a získat další zpětnou vazbu pro zlepšení celkového návrhu. Kromě samotného vývoje produktu patří mezi další klíčové aspekty práce v BMW Tech Office Chicago údržba a pokračující vývoj služby Open Mobility Cloud. Tato škálovatelná, na cloudu založená platforma spolu se schopností strojového učení dohromady vytvářejí digitální mozek BMW Connected. Umění se zde skrývá ve zpracování přicházejících dat o vozidle, jeho využití, chování zákazníka a následné nabídce vhodných personalizovaných služeb na všech styčných bodech. To může znamenat v automobilu nebo mimo něj, prostřednictvím dálkových služeb či integrací obsahu nebo infrastruktury od poskytovatelů třetích stran jako je Amazon nebo HERE.

BMW Group

BMW Group je se svými značkami BMW, MINI a Rolls-Royce vedoucím výrobcem prémiových automobilů a motocyklů, stejně tak jako poskytovatelem prémiových finančních produktů a služeb mobility. BMW Group je globální společností s 31 výrobními a montážními závody ve 14 zemích a celosvětovou prodejní sítí se zastoupením ve více než 140 zemích. V roce 2016 společnost BMW Group prodala po celém světě přibližně 2,367 milionu automobilů a 145 tisíc motocyklů. Zisk před zdaněním ve finančním roce 2016 činil 9,67 miliardy Euro, příjmy dosáhly 94,16 miliardy Euro. K 31. prosinci 2016 pracovalo pro BMW Group 124 729 zaměstnanců. Úspěchy společnosti BMW Group se vždy opíraly o dlouhodobé strategie a odpovědnost. Celý hodnotový a výrobní proces je zaměřen na ekologickou a sociální udržitelnost, k životnímu prostředí odpovědné produkty a jednoznačné zaměření na ochranu zdrojů. To vše je pevnou součástí celkového přístupu.

Podobné články
X