Naše stránky používají soubory cookies. Používáním těchto stránek souhlasíte s ukládáním cookies na vaše zařízení a s jejich využíváním. Souhlasím

Na cestách  -  Auta

Nová limitovaná verze F12 tdf Berlinetta

Nová limitovaná verze F12 tdf Berlinetta
Nová limitovaná verze F12 tdf Berlinetta
Nová limitovaná verze F12 tdf Berlinetta
Nová limitovaná verze F12 tdf Berlinetta
Nová limitovaná verze F12 tdf Berlinetta
Nová limitovaná verze F12 tdf Berlinetta

Společnost Ferrari odhalením limitované edice F12 TDF vzdala hold vytrvalostnímu závodu Tour de France, ve kterém Berlinetta 250 GT vyhrála v roce 1956 celkem čtyři po sobě jdoucí závody…

Tomuto motoristickému závodu v padesátých a šedesátých letech totiž Ferrari doslova tvrdě kralovalo. Berlinetta F12 dostala právě proto označení tdf (oficiálně malými písmeny), tedy podle automobilového závodu Tour de France. Celkem bude vyrobeno pouze 799 kusů, z toho pouhé 3 kusy pro Českou republiku, které již mají svého majitele.

Ferrari 12tdf v sobě koncentruje veškeré technické inovace utvářející typický základ závodní DNA vozů Ferrari, tedy: motor, aerodynamiku a dynamiku vozu. Pokud se jedná o zrychlení, jízdní stabilitu a hbitost, pak je nová Berlinetta na naprosto špičkové úrovni. Dvouspojková převodovka zajišťuje zrychlené řazení (nahoru o 30, dolů o 40 procent) a vůz z klidu na stovku doslova vystřelí za neuvěřitelných 2,9s. Dalších 5s pak potřebuje k tomu, aby dosáhla dvoustovky. Hranice maximální rychlosti se pohybuje na hodnotě kolem 340 km/h. Interiér zrevidovali konstruktéři tak, aby se celková hmotnost vozu snížila o 110 kilogramů.

Vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,3 litru je vyladěn na 574 kW při 8500 ot. /min (omezovač zasahuje ještě o 400 ot. /min dál) a 705 Nm při 6750 ot. /min.

Pokud přepočteme výkon na koně (780 k) a litr objemu, dostaneme se tak na úžasnou hodnotu.

Zajištění zlepšené stability vozu při projíždění zatáček, má u F12tdf na starosti Passo Corto Virtuale, tedy tzv. virtuální krátký rozvor. Ten zajišťuje, že elektronika vozu nastavuje zadní kola v závislosti na rychlosti a natočení úhlu volantu. Přední kola jsou tím pádem širší (desetipalcová oproti 9,5) s 275 mm širokými pneumatikami, na rozdíl od standardní verze 255mm. Vůz je díky PSV hbitější, lépe se ovládá a má menší sklony k přetáčení. Je samozřejmé, že síla tohoto závodního dravce se rozhodně nedá ukočírovat klasickými brzdami. Pro dosažení vynikající brzdné dráhy vůz využívá jednodílných brzdových třmenů, které například používá také LaFerrari.

Podobné články
X