Naše stránky používají soubory cookies. Používáním těchto stránek souhlasíte s ukládáním cookies na vaše zařízení a s jejich využíváním. Souhlasím

Móda  -  Pro ženy

LOUIS VUITTON KOLEKCE JARO/LETO 2013

LOUIS VUITTON KOLEKCE JARO/LETO 2013
LOUIS VUITTON KOLEKCE JARO/LETO 2013
LOUIS VUITTON KOLEKCE JARO/LETO 2013
LOUIS VUITTON KOLEKCE JARO/LETO 2013
LOUIS VUITTON KOLEKCE JARO/LETO 2013
LOUIS VUITTON KOLEKCE JARO/LETO 2013
LOUIS VUITTON KOLEKCE JARO/LETO 2013
LOUIS VUITTON KOLEKCE JARO/LETO 2013
LOUIS VUITTON KOLEKCE JARO/LETO 2013
LOUIS VUITTON KOLEKCE JARO/LETO 2013
LOUIS VUITTON KOLEKCE JARO/LETO 2013
LOUIS VUITTON KOLEKCE JARO/LETO 2013
LOUIS VUITTON KOLEKCE JARO/LETO 2013
LOUIS VUITTON KOLEKCE JARO/LETO 2013
LOUIS VUITTON KOLEKCE JARO/LETO 2013
LOUIS VUITTON KOLEKCE JARO/LETO 2013
LOUIS VUITTON KOLEKCE JARO/LETO 2013
LOUIS VUITTON KOLEKCE JARO/LETO 2013
LOUIS VUITTON KOLEKCE JARO/LETO 2013
LOUIS VUITTON KOLEKCE JARO/LETO 2013

Jako sošné sloupy sestupovaly modelky po elegantním úhlu eskalátoru, přecházely plochu a znovu se ‚vznesly‘ k nebesům – to byla scéna módní přehlídky kolekce jaro/léto 2013...

 

Každý look byl pojat z hlediska architekta jako přísný obdélník přeťatý třemi horizontálními liniemi. Jedinou ‚odchylkou‘ od přísného geometrického tvaru byl rukáv. Tento koncept byl inspirován tvorbou konceptuálního umělce Danieal Burena a jeho dílem Les Deux Plateaux, sérií 260 sloupů o třech různých výškách, uspořádaných geometricky na velkém nádvoří pařížského paláce Palais Royal. 

Jednalo se o velký krok stranou od atmosféry přehlídky minulé kolekce – romantika uvolnila místo geometrii. Nicméně modely měly určitý pohyb – ten byl však pouze nastíněn v určité abstrakci, nebyl prvoplánově viditelný. Stěžejní vzorem byl čtverec. Jedná se vůbec první kolekci Louis Vuitton, kde oko marně hledalo tradiční Monogram. Hvězdou byl tentokrát Damier – různě velké čtverce v různých barvách a texturách propůjčily modelům a doplňkům přísně geometrický vzhled. 

I přes geometričnost linií a odvážný minimalismus v kolekci nechyběly pečlivě propracované zdobné detaily, které jsou typické pro styl Louis Vuitton. Tisíce těch vůbec nejmenších flitrů, které kdy byly vyrobeny, byly aplikovány s cílem vytvořit fluidní kovový vzhled. O něco větší pajetky byly našity po čtyřech v precizních geometrických reliéfních vzorech. Tzv. tufetáž (všívání) technika převzatá z výroby koberců, byla použita na výšivce látky a kůže pro docílení plastického povrchu.

 

Dále se objevily dekorace z husích per, pečlivě aplikovaných v dokonalých tvarech a oříznutých do ostrých hran pro zachování geometrické čistoty.  

Aby tak jednoduchá idea mohla fungovat, je nutná extrémní preciznost. Každý šev a každá linie je otevřená lidskému oku, každý detail tak architektonický, že všechny rozměry musí být naprosto na milimetr přesné. Čtverce musí být dokonale sesazeny ve švech; navíc se muselo při výrobě počítat s našitými dekoracemi, které podklad jinak zatěžují – čtverce i v tomto případě musely precizně navazovat. Splétaná kůže prošla speciálním ‚žehlícím‘ procesem, aby bylo docíleno naprosto plochého povrchu. 

Celou kolekcí se prolínala fundamentální dualita – kontrast dvoubarevných polí, lesklého a matného materiálu, a u šatů s čtvercovými výřezy i mezi přítomností a nepřítomností. Modelky, které kolekci předváděly, byly vybírány do párů s cílem tento kontrast zvýraznit. Umělecký ředitel Marc Jacobs měl vizi dvou zcela rozdílných francouzských ikon šedesátých let - Françoise Hardy a Jane Birkin. Hardy chodila vždy zahalená, Birkin zase ukazovala hodně kůže, ale obě měly v oblibě jednoduché oblečení v prodloužené siluetě. 

Geometrie obdélníků se promítla i do kabelek a bot. Modely Envelope a Flat jsou již jako geometrické navrženy, zatímco Speedy prošla redesignem a výsledkem je čtyřhranná varianta. Boty jsou dlouhé a rovné; svršek zdobí nápadná geometrická mašle a podpatek je ve tvaru přesného kovového trojúhelníku.

 

Módní přehlídce tvořila kulisu site-specific instalace Daniela Burena ve spolupráci s Louis Vuitton. Předváděcí plochu tvořila bílo-žlutá šachovnice, na jedné straně ohraničená čtyřmi eskalátory. Na jedné straně byla střecha stanu perforovaná náhodnými shluky kulatých otvorů. Je logické, že kolekce inspirovaná jednou z Burenových instalací bude předvedena v prostoru, který Buren scénograficky zpracoval.



Autor: Murray Healy.
Vlasový styling: Guido Palau
Make up: Pat Mc Grath
Hudba: Opera Einstein on The Beach od Philipa Glasse





KOLEKCE LOUIS VUITTON JARO/LÉTO 2013 - INTERVIEW S MARCEM JACOBSEM


Co vás při tvorbě této kolekce inspirovalo?
Kolekce je inspirovaná dílem Daniela Burena, a zejména jeho instalací Les Deux Plateaux v Palais Royal v Paříži. Zaujalo mě, jak používá sloupové tvary a vzory čtverců a pruhů, stejně jako využití eskalátorů v jeho nedávných instalacích – některé z nich byly také pruhované. Eskalátory se vyznačují fluidním, mechanickým pohybem; jejich konstantní pohyb je v souladu s grafickým charakterem Burenova díla. Jeho umění mě dojímá a jeho instalace a plastiky jsou pro mě inspirací při výběru materiálů, siluet a doplňků pro tuto kolekci.


Jaká je souvislost mezi dílem Daniela Burena a značkou Louis Vuitton?
Buren ve svém díle využívá motiv čtverce, mřížky, zejména v díle Les Deux Plateaux, a ‚kostičkovaný‘ vzor Damier je zase typickým vzorem pro značku Louis Vuitton. Slavné dílo Daniela Burena je instalované v Palais Royal, slavné pařížské síni, a právě Paříž je tradičním sídlem značky Louis Vuitton – dnes i v minulosti.


Je za scénografií přehlídky nějaký příběh?
Eskalátory vnášejí do scénografie pohyb, rytmus a skoro matematickou preciznost. Kontinuita a neustálá změna v rámci přesně definovaného vzorce. Opakování vzoru nastoluje vnitřní klid, emoční vakuum, které působí nebesky odpočinkově – je t hodně daleko od romanticismu minulé přehlídky. Čtverec a mřížka jsou v Burenově díle důležitým motivem, a stejně důležitý je i Damier pro značku Louis Vuitton.


Jak probíhala spolupráce s Danielem Burenem?
Spolupracoval s námi na návrhu scény a byla to úžasná práce. Bylo pro mě velkou ctí pracovat s někým, kdo je mým idolem.


Jak byste popsal siluetu této kolekce?
I silueta je inspirovaná dílem Daniela Burena. Různě velké sloupce, s nimiž Buren často pracuje, se promítají do třech délek – krátké, midi a maxi délky na oblečení. Střihy jsou velmi jednoduché – rovné a nekomplikované. Jedinou oblou linii tvoří ramena. Silueta je čistá, jednoduchá, dalo by se říci přísná. Celá kolekce je velmi geometrická a v tom spočívá její síla.


Proč jste se rozhodl použít kostkovaný vzor?
Inspiroval jsem se u geometrických pruhů a šachovnic Daniela Burena a tradičním vzorem Damier.   


Jedná se o nostalgickou kolekci?
Ne. Je to kolekce inspirovaná dílem Daniela Burena a jeho pruhy, mřížkami a liniemi, které využívá jako motivy ve svých dílech. Analogií je vzor Louis Vuitton Damier. Reference na styl šedesátých let není míněn jako nostalgie – ani není ústředním tématem kolekce.


Můžete říci něco k materiálům?
Rovné střihy a zjevná jednoduchost materiálu je jen zdáním. Za tím vším stojí celá řada velmi důmyslných krejčovských technik a detailů zpracování.

Nejpozoruhodnější jsou asi mikroskopické flitry – nejmenší na světě. Jsou našité plasticky v několika vrstvách a vytvářejí tak na látce a na podkladovém šifonu reliéfní efekt. Fungují i také jako metafora toho, jak jsou zpracovány modely Louis Vuitton – i když to oku často není zřejmé, na každou maličkostí se skrývá obrovské množství práce. Platí to u všech detailů – na taškách, botách, oblečení. Toto zpracování a dovednosti k němu nutné dohromady spoluutvářejí to, čím je naše značka. I přesto, že někdy je excelentní propracovanost patrná i z dálky, většinou je vše dobře viditelné jen při bližším pohledu.

Použili jsme techniku tzv. tufetáže, která je původně známá z výroby koberců. Nejprve se vyšijí čtverce látky a následně se některá vlákna výšivky proříznou s cílem dosáhnout plastického efektu na kůži, šifonu nebo pletáži. Výšivky, které jsou v kolekci použity, jsou velmi delikátní, krásné a luxusní.


Proč jste použil květinový motiv?
Chtěl jsem kolekci trochu ‚ulevit‘ od geometrické přísnosti. Ale ty květy nejsou vůbec jemné a romantické, ale také grafické, geometrické, zeleno-bílé nebo bílo-zelené; opakování kontrastu barev vytváří jakoby dojem kostkované látky. Květy v pozitivu a negativu také připomínají zrcadlo a geometrii dvojčat na fotografiích Diane Arbus. V podstatě se jedná o rozpracování geometrického střídání barev, které známe ze šachovnicových vzorů.

Je to vůbec poprvé, kdy se v kolekci Louis Vuitton neobjevil slavný Monogram? Ano. Chtěl jsem se soustředit na kultovní vzor Louis Vuitton Damier.


Co tou kolekcí chcete sdělit?
Nic zásadního. Kolekce je spíše jen takovou reakci na poslední sezonní kolekci a její romantickou zdobnost. Tato kolekce je ‚přísně‘ matematická. Chtěli jsme něco velmi čistého a jednoduchého, co si zachová znaky luxusu, kvality a design. Chtěli jsme udržet silný vizuální apel, ale docílit toho úplně jinými prostředky.


Jak jste pojal v této sezonní kolekci kabelky a tašky?
Stejně jako oblečení, i tašky jsou inspirovány dílem Daniela Burena a vzorem Louis Vuitton Damier. Tvary jsou geometrické; tam, kde je použit měkčí materiál, forma je přísně lineární. Na některých kabelkách jsou čtverce z kůže od Lemarié, ale přísnost a geometrie převládá.


Jak vás napadlo použít eskalátory?
Jde opět o inspiraci dílem Daniela Burena, který je sám využil v několika velmi zajímavých instalacích s pruhy. Hladký, klouzavý pohyb grafického vzoru směrem dolů je velmi uklidňující a rytmický. Je stálý a zároveň se neustále mění – to je to, co je zajímavé.


Co vás přivedlo k výběru hudby pro tuto módní přehlídku?
Miluje operu ‘Einstein on the Beach’ od Philipa Glasse v režii divadelního producenta Roberta Wilsona. Opera se vyznačuje repetitivními cykly podle matematických vzorců – a je to přitom krásný, dojemný příběh o lásce. Je to skutečně nádherný, dojemný kus a vzbuzuje také pocit pozitivu/negativu.


Jak vás napadlo vyslat na molo modelky v párech?
Líbí se mi hra pozitivu a negativu – jako kostkovaný vzor. Jedna má na sobě bílo-zelený model, druhý zeleno-bílý. Je to v podstatě to samé, ale přitom jiné. Napadlo mě to u prohlížení fotografií Diane Arbusus. Arbus fotografovala dvojčata – vidíte vždy to samé, dvakrát, ale při bližším pohledu to není to samé. Jedno dvojče má na sobě třeba bílou botu s šedou tkaničkou, kdežto druhé dvojče šedou botu s bílou tkaničkou. Působí to mírně zneklidňujícím dojmem – jako dvojčata ve filmovém hororu Osvícení.


Proč je scénografie a produkce módní přehlídky pro kolekci tak důležitá?
Měli bychom lidi zvát na ‚cestu‘ – protože Louis Vuitton je o cestování – a my můžeme nabídnout tu nejlepší cestu. Cesta může být v tradičním slova i v obrazném slova smyslu. V minulosti jsme zaváděli naše publikum na módních přehlídkách na různá místa světa. Letos je to zase o trochu jiné – cesta vede tentokrát do světa Daniela Burena, který tvoří dramatická kulisa, atmosféra a kolekce.


 

Podobné články
X